Портфоліо вчителя, який атестується, оформлюється у теці – накопичувачі
з файлами та в електронному вигляді. Кожен матеріал, який включено до
портфоліо, повинен датуватися. Склад портфоліо залежить від конкретних задач,
які ставить перед собою вчитель або голова методичного об’єднання.
Портфоліо можна вести по таким розділам:
Загальні відомості про вчителя;
Результати педагогічної діяльності;
Науково-дослідницька діяльність;
Позаурочна діяльність з предмету;
Навчально-матеріальна база.
Розділ
1. Загальні відомості про вчителя
Даний розділ включає матеріали, що
відображають досягнення вчителя в різних областях:
• прізвище, ім'я, по батькові, рік
народження;
• освіта (що і коли закінчив,
отримана спеціальність і кваліфікація за дипломом);
• трудовий і педагогічний стаж
роботи в даному закладі освіти;
• підвищення кваліфікації (назва
структури, де прослухані курси, рік, місяць, проблематика курсів);
• копії документів, підтверджуючих
наявність вчених і почесних звань і ступенів;
• найбільш значимі урядові
винагороди, грамоти, листи подяки;
• дипломи різних конкурсів;
• інші документи на розсуд того,
хто атестується.
Цей розділ дозволяє судити про
процес індивідуального розвитку педагога.
Розділ 2. Результати педагогічної
діяльності
В цей розділ поміщаються:
• матеріали про результати освоєння
учнями навчальних програм і сформованості у них ключових компетентностей з
предмету, що викладається;
• порівняльний аналіз діяльності
педагогічного працівника за 3 роки на підставі контрольних зрізів, участі
вихованців в шкільних та інших олімпіадах, конкурсах;
• результати проміжної і
підсумкової атестації учнів;
• зведення про наявність
медалістів;
• відомості про вступ до вузів за
фахом і тому подібне.
Матеріали даного розділу повинні
давати уявлення про динаміку результатів педагогічної діяльності вчителя, що
атестується, за певний період.
Розділ 3. Науково - дослідницька, методична
діяльність
В цей розділ поміщаються методичні
матеріали, що свідчать про професіоналізм педагога:
• обґрунтування вибору того, хто
атестується навчальної програми і комплекту навчально-методичної літератури;
• обґрунтування вибору того, хто
атестується, освітніх технологій, які використовуються в роботі;
• матеріали, які містять
обґрунтування використання атестуючим в своїй практиці тих або інших засобів
педагогічної діагностики для оцінки освітніх результатів;
• використання
інформаційно-комунікативних технологій в навчальному процесі, технологій
навчання дітей з проблемами розвитку і т. п.;
• робота в методичному об'єднанні,
співпраця з районним науково-методичним
центром, вузами та іншими установами;
• участь в професійних і творчих
педагогічних конкурсах;
• участь в методичних і предметних
тижнях;
• організація і проведення
семінарів, «круглих столів», майстер-класів і т. п.;
• проведення наукових досліджень;
• розробка авторських програм;
• написання рукописів кандидатської
або докторської дисертації;
• підготовка творчого звіту,
реферату, доповіді, статті;
• інші документи.
Розділ 4. Позаурочна діяльність
Розділ містить документи:
• список творчих робіт, рефератів
навчально-дослідницьких робіт, проектів, виконаних учнями по предметах;
• список переможців олімпіад,
конкурсів, змагань, інтелектуальних марафонів та ін.;
• сценарії позакласних заходів,
фотографії і диски із записом проведених заходів (виставки, предметні
екскурсії, КВК, брейн-ринги і т. п.);
• програми роботи гуртків і факультативів;
• інші документи.
Розділ 5. Навчально-матеріальна база
В цьому розділі поміщається виписка
з паспорту учбового кабінету (при його наявності):
• список словників та іншої
довідкової літератури по предмету;
• список наочних посібників (макети,
таблиці, схеми, ілюстрації, портрети та ін.);
• наявність технічних засобів
навчання;
• наявність комп'ютера або
комп'ютерних засобів навчання (програми віртуального експерименту, контролю
знань, мультимедійні підручники і т. п.);
• аудіо- і відеопосібники;
• наявність дидактичного матеріалу,
збірок завдань, вправ, прикладів рефератів і творів та ін.;
• показники якості навченості
учнів;
• інші документи за бажанням
вчителя.
.
|